måndag 15 oktober 2007

Ny vecka nya tag.

Måndag morgon och det känns inte helt dumt. Vad är då fördelarna med måndag denna veckan? Det finns flera. Men främst 3 st.
  1. Jag ska till kiropraktorn
  2. Jag jobbar endast torsdag denna veckan
  3. Mindre än en vecka kvar till BP Away

Just nu sitter jag med min dotter och kollar på Playhouse Disney. En lagom mjukstart på veckan. Gick upp vid ca halv 9 och gjorde välling till henne och sen åt jag frukost. Snart ska jag gå ut och hämta tidningen och smyga ner i soffan och se om det hänt nåt spännande i helgen. Förmodligen inte va.

Helgen har varit jävligt lugn. Fastnade på tradera lite och köpte en massa skit. Eller egntligen va de ju bra saker. Du vet såna där "bra-å-ha-saker". Mest blev de iof grejer till Lovali. En jacka, en väst m.m. Men det blev även en ganska cool kniv till mej. Inte en sån osm man använder utan en sån tuff som man bara har på väggen, som prydnad.

Idag fyller min brorson år me. Så vi ska ut till honom sen. Vi har köpt en jätte tuff Spindelmannen tavla. Så där med massa dioder i som blinkar och lyser. Han är helt galen i Spindelmannen så jag tror han kommer tycke den är as ball.

Igår va jag ute hos mina föräldrar en stund me på kvällen. Vi diskuterade lite ang. framtiden. Tanken har ju varit ett tag nu att vi ska ta över deras Transport Firma. Men vi kanske har lite andra planer på G. Tror egentligen att det kommer passa mej bättre. Vilka planer det är kan jag inte gå in så mycke mer på i nuläget. Men jag tror det kommer bli riktigt bra. Inget är bestämt än, vi ska diskutera och planera lite till innan klart beslut tas. Men detta kan innebära att jag kan ägna mer tid åt min nya designfirma. Det känns rätt så bra. Har varit lite orolig där faktiskt. Vi tänkte ju att den bara skulle vara en hobby med chans till lite extra inkomst. Men det har börjat ramla in jobb redan innan firmateckningen va klar. Så det känns som att det kan bli mer än bara en hobbyverksamhet. Och det hade ju varit svårt att kombinera med Transporten. Men nu verkar det lösa sig perfekt. Framtiden ler mot mej. Jag gillar att leva.

Nu kräver min dotter min uppmärksamhet. Måste ta hand om henne.

Fred och kärlek.

1 kommentar:

Anonym sa...

Trevligt med kiropraktorbesök imorgon. Ska själv boka tid när jag vaknar.