fredag 19 oktober 2007

Är innebandy en sport...

.. eller är det helt enkelt bara en lek mellan vuxna och mindre vuxna män?
Har precis varit och kollat på innebandy matchen mellan Borgholm och Sandbäckshult.
Borgholms "hejar klack" var nog det bästa av allt.
- "Vi e Bååjholms fans allihopa. Hopa hopa hopa hopa.."

Det förekommer en del tjyvnyp och tjurigheter i innebandy la jag märke till. Tyckte Sandbäckshult stod för dom flesta tjurigheterna medans Borgholm fick mest straff emot sig. Två utvisningar bla.
Sandbäckshult hade matchen målmässigt hela tiden. Men jag tycker Borgholm stod för en hel del heta chanser utan att få till den där sista lilla biten. En del skott tätt utanför ribba och stolpe.
Med ca 3 min kvar är ställningen 4-7. Borgholm ligger under och det ser nästan hopplöst ut. Då bara smäller det till och Borgholm gör 2 mål på ca 10 sekunder. 6-7 och spänningen är på topp. Men Sandbäckshult lyckas slöspela omkring bollen och vinner matchen.
Visst, de va spännande. Men kan nog ändå inte kalla det för sport direkt. Okej jag kan sträcka mej till att det är en idrott. Det är sånt man spelar på idrotten i skolan. Men längre sträcker jag mej inte.

Om ca 32 timmar sitter man i bilen på väg mot Sthlm och Grimsta IP. Fan va spänd jag är på detta. Tankarna flyger hela tiden iväg till fotbollen och upplösningen av allsvenskan 2007. Har nog aldrig upplevt något värre, jag går och är smått nervös hela tiden. 3 poäng på söndag borde kännas helt solklart men det gör de inte. Kalmar har ingen direkt erfarenhet av en sån har tät toppstrid. Ska dom hålla hela vägen? Ska Dif och IFK tappa poäng i nån av sina två matcher? Det är egentligen så jävla mycket som står emellan Kalmar FF och ett SM-guld just nu. Men ändå så är det så sjukt lite.

Nu ska jag sjunka ner i soffan och smyga på en HOF.

Fred och kärlek.

Inga kommentarer: