tisdag 9 oktober 2007

Höstvandring


Idag va det en sån underbart fin höstdag så jag kände att det va perfekt för en lång promenad i skogen. Så vi gjorde lite toast, packade Lovalis väska och begav oss ut i solen.

Det var jätte fint ute. Solen lös och det var behaglig värme för en oktoberdag.

Vi gick över åkerhagen och in i Slottsskogen. Där gick vi hela vägen igenom så vi kom ut nere vid idrottsplatsen och strandhotell.

Sen gick vi upp genom stan och mötte Lovalis mormor på torget.

Därefter gick vi förbi en av Borgholms "turkaffärer" som vi kollar vi dom och hittade faktiskt en helt ok hoodtröja som jag köpte.


Idag fick jag ämtligen tillbaka min router. Den gamla bara la av när jag skulle flytta den från datorrummet till köket. Så jag fick skicka in den på garanti och nu efter typ 2 veckor så kom den nya äntligen ut. Så nu kan jag koppla in mitt riktiga bredband igen så jag slipper sitta på de här skit mobila bredbandet. Visst de funkar men de går ju så förbannat slött om man jämför med mitt ordinarie 24 Mbit.

Hoppas bara att denna routern funkar. Den va tydligen utbytt men den såg fan inte ny ut. Det var ett par repor på den bla.

Skulle inte förvåna mej om skiten inte funkar.

Jag fattar inte hur man kan ha sån otur med allt vad elektronik heter.

Köpte en ny mobil i våras. En Sony Ericsson W880i. Den fick jag åka tillbaka med direkt. Den sparade inte samtalslistor. Och eftersom den va helt nyköpt fick jag ut en ny direkt i butiken. Och den visade sig inte vara helt ny. Högtalaren va spräckt. Så det fick bli ett byte till. Sen funkade den i ca ett halvår innan de va dax igen. Då gick det inte att ladda skiten. Så det var bara in på garantiservice igen. Det tog ca 3 veckor och under tiden fick jag ha nån skit kass jävla lånetelefon.

Köpte ny tv i vintras. Och den funkar inte som den ska så den måste också in på service snart. Det är bara ett sånt jobbigt projekt så jag har inte pallat. Plus att man då ju blir utan tv under hela tiden som den är på service. Och det kan ju ta ett tag.

Och nu va de då dax för routern. Som förövrigt redan är utbytt 3 gånger.

Varför ska jag drabbas av sånt här skit hela tiden?

Jag är trött på de nu.


Nu börjar förberedelserna inför sista bortamatchen iår för Kalmar. Iaf i allsvenskan.

Vi möter Brommapojkarna på Grimsta IP. Jag har egentligen inte råd att ta mej dit. Men idag kom erbjudandet om gratis resa mot att jag kör. Å va fan jag kör ju alltid ändå så varför inte. En sån här match för man ju inte missa. Med denna sjukt spännande slutstrid i allsvenskan.

Så den 21:a blir de väl ändå en resa till Sthlm och Grimsta IP. Riktigt gutt.


Nu ska jag kolla på Simpsons.


Over and out

Inga kommentarer: