lördag 6 oktober 2007

Tankar längs den tråkiga bilfärden.

Sitter just nu i en bil på väg till Gbg med min familj. Vi ska besöka Liseberg och bara ha de så där mysigt som en stor familj kan ha. Men bilfärden är så fruktans tråkig. Jag åker med min bror Mathiaz, hans sambo Therese och deras barn Minna och Alexander. Sen är det jag, min sambo Maddi och våran dotter Lovali.
Framför ligger min mamma och pappa med i deras bil är även Johan som bor hos dom samt Rickard som bor hos Tessan och Mathiaz.
Har datorn med mej i bilen så jag har suttit och kollat på nåt som heter "Ultimate Fighting Female Boxing". Ganska kul faktiskt. Kolla när massa brudar slår på varandra i en ring. Då fick jag iden om att starta en egen liten fightclub hemma. Undrar om det är olagligt?
Egentligen borde de ju inte va de så länge det finns regler och inte är pengar inblandade.
Tänk va bra det skulle vara egentligen. Man kan anordna fighter mellan folk som inte gillar varandra. Tex. om två killar är ovänner och risken är stor att dom kommer stöta på varann på stan en fredagskväll och slås utan kontroll på fyllan. Då måste det ju vara bättre att dra ner dom i ringen med tandskydd, handskar, regler och en domare. Så får dom göra upp om vad dom än är ovänner om. Då slipper man att nån av dom blir misshandlad ute på stan utan kontroll.
Måste kolla vidare lite med detta.

Så vad har jag för förväntingar på dagen nu då? Jag hoppas givetvis på fint väder vilket ser lovande ut just nu. Solen skiner och endast några enstaka moln syns på den annars blåa och fina hösthimmlen.
Jag tror det kommer bli en trevlig dag men familjen. Sånna dagar behövs ibland. Man gör för lite tillsammans med sin familj. De e lite synd.

Undrar hur det går i fotbollen idag? Göteborg möter Malmö på bortaplan. Malmö har ett par spelare avstängda sen förra matchen då vi mötte dom. Det har varit mycke gnäll från MFF efter den matchen. Men jag tycker domaren gjorde helt rätt i båda utvisningarna samt straffen. Men detta betyder ju att IFK´s vinstchanser ökar en del. Och det är ju inte bra. IFK och Djurgården måste tappa ett par poäng nu på slutet om vi ska ha nån chans till SM-guld. Djurgården tror jag inte kommer klara att dra fullpott dom resterande matcherna. Dom har för dåligt facit på bortaplan för att fixa 6 poäng på två bortamatcher. Det är nog mer IFK jag oroar mej över.
Sen är det klart att i grund och botten hänger ju allt på att Kalmar tar fullpott i sina sista 3 matcher. Och fortsätter vi spela som vi gjort nu dom senaste matcherna så är det inget snack om saken. Då är vi det absolut bästa laget i Sverige och gör oss väl förtjänta av vårat första SM-guld genom tiderna. Att vi sedan tar det samma år som vi tagit guld i svenska cupen är ju bara helt underbart.
Dom resterande 22 dagar som återstår innan allsvenskan 2007 är slut är för mej den värsta nagelbitaren jag upplevt.

Med KFF mot dubbelt guld!!

Inga kommentarer: