lördag 6 oktober 2007

Varför är det så obekvämt...

...att åka bil när man e trött?
Jag har så svårt att somna i bilar. Eller i annan ställning är liggande över huvudtaget. Men jag e trött som fan nu. Och så behöver jag skita me. Men de får man väl vänta med tills vi kommer hem.

Dagen på Liseberg.
Dagen har varit hektisk. Alla vill göra olika saker och vill åt olika håll. Det blir sånt härjande hela tiden. Jag åkte inte mycke karuseller. Höjdskräcken, nån nytt cool gunga, kanonen och balder var det jag han med. Sen blev de mycke spelande och annat kul. Vann en stor gosehund till Lovali genom att kasta basketboll.
Jag och brorsan tävlade i ett par grejer. Först var det nån maskin där man skulle sparka en fotboll så hårt som möjligt. Dagens rekord låg på 864. Jag och brorsan slutade efter ett antal sparkar på samma poäng. 854. Vi lyckades fan inte slå det jävla dagsrekordet.
Sen blev de lite golf, kasta bollar m.m
Nästa "tävling" blev den klassiska "box maskinen". Stoppa i 10 kr och en arm åker upp. Sätt på en boxhandske och slå ner armen så hårt du kanm så snurrar en visare runt och visar kraften i ditt slag. Ett varv mätte 500kg i slagkraft. Där fick jag se mej besegrad av storebror, dock bara med 20 kg. Jag hamnade på 460kg medans han slog till på 480kg. Sen hade vi ont i handlederna. Inget bra stöd i handskarna direkt.
Mycke mer än så gjorde vi nog inte. Men det var en trevlig dag och nu sitter vi på väg hem och ca 1400kr fattigare.
Jag vann iof 760kr på mixen på svenska spel. Så man kan säga att dagen slutade på ca 600kr minus.

Nu hoppas jag kunna somna i bilen så resan hem går fortare. Jag mår dessutom illa. Men det löser sig nog.

God natt på er.

Over and out

Inga kommentarer: